Notícies

Cinema per la desmemòria

En aquest article d’El Diari de l’Educació comentem la proposta educativa per a joves que uneix memòria, cinema i drets humans.

Programació per al 25 de novembre

Propostes de programació destinades a entitats, institucions i centres educatius per al dia internacional per a l’eliminació de les violències envers les dones.

Aquests vídeos no són només per homes

En aquesta nova entrada al Diari de l’Educació veiem com dialoguen l’anunci del Saló Eròtic de Barcelona amb el videoclip d’Ateo, de C. Tangana i Nathy Peluso en relació amb la construcció de les masculinitats, a qui complauen i a qui molesten.

Els cossos femenins a l’escenari: tetes, boom boom i mans

L’última edició del Benidorm Fest ha posat en el centre del debat públic les representacions de les feminitats. Quines representacions afavoreixen els canvis socials en marxa? Quines representacions semblen contribuir a la reproducció dels estereotips de gènere presents en la la tradició visual occidental?

Activisme de marca o la publicitat fent la revolució

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

Educació visual durant 50 anys: l’experiència de Drac Màgic

Amb el 50è aniversari de Drac Màgic ens plantegem l’evolució de la tasca educativa i els reptes per seguir treballant l’audiovisual com a eina especulativa per imaginar i projectar una realitat que encara no existeix: per a què el cinema sigui un espai des d’on qüestionar, intervenir i reconfigurar les narratives per reinventar el món i qui el conformem.

Desarmar la imaginació de qui?​

Les reaccions del mercat davant l’onada de mobilitzacions antiracistes que s’estan donant a tot el món han estat moltes i diverses. Una d’elles ens ha cridat especialment l’atenció i per això en parlem a El diari de l’educació.

Els mons per veure

En un moment en què les ciutats veuen alterat el seu paisatge degut a la davallada dels nivells de contaminació i de la presència de cotxes i persones a l’espai públic, proposem un exercici d’aproximació a imaginaris cinematogràfics que beuen de l’eco-consciència.

De les fake news a les imatges fake

Reflexions sobre l’estatut de veracitat que concedim a les imatges sense gaires qüestionaments, després de visitar alguns casos emblemàtics de la història de la fotografia.

El violador eres tú

La performance “El violador eres tú” dona visibilitat un imaginari que capgira el discurs sobre les violències sexuals. En parlem a El diari de l’educació.

Sexist not sorry

Tinder, com bona part de les aplicacions de cites, ha començat a publicitar-se. Analitzem què hi ha darrere de la campanya.

Declaració de Weimar

En el desè aniversari de la commemoració de la Declaració d’Erfurt, vuitanta representants de vint-i-quatre països van assistir al 3r Fòrum KIDS Regio, per revisar els objectius d’aleshores i concretar noves demandes, tot donant com a resultat la Declaració de Weimar.

Estrena de la càmera fosca gegant

La càmera fosca gegant ja ha començat a circular per les escoles i instituts, l’alumnat pot entrar a la càmera fosca inflable per observar en primera línia com es forma la imatge.

Construir Mirades