
Programació per al 25 de novembre
Propostes de programació destinades a entitats, institucions i centres educatius per al dia internacional per a l’eliminació de les violències envers les dones.
Propostes de programació destinades a entitats, institucions i centres educatius per al dia internacional per a l’eliminació de les violències envers les dones.
En aquest article d’El Diari de l’Educació ens preguntem sobre quines són les imatges que necessitem per imaginar el futur com alguna cosa desitjable.
En aquest article d’El Diari de l’Educació analitzem com els codis hegemònics de la narrativa audiovisual s’han instaurat en les imatges que ens envolten i els reptes que això comporta a l’hora d’abordar la formació en llenguatges audiovisuals.
Descobrim en un taller la feina de foley artist, aquella persona professional que recrea els sons amb procediments manuals, per incorporar a les pel·lícules.
Pel 8 de març, humor per denunciar les opressions del cisheteropatriarcat amb un taller de reflexió i creació de mems feministes.
L’equip de Construir Mirades hem escrit conjuntament al blog *Arts&Educació del Diari de l’Educació en motiu del 8 de març.
En aquest article d’El Diari de l’Educació veiem com la sèrie de Netflix “Élite” representa les vivències de l’adolescència en contraposició de la nostra experiència en aules de secundària.
En aquesta nova entrada al Diari de l’Educació veiem com dialoguen l’anunci del Saló Eròtic de Barcelona amb el videoclip d’Ateo, de C. Tangana i Nathy Peluso en relació amb la construcció de les masculinitats, a qui complauen i a qui molesten.
El 24 de març vam participar en el projecte #enfoquempúrpura de Metges del Món amb el webinar “Relacions sexo afectives entre dones als audiovisuals“.
L’última edició del Benidorm Fest ha posat en el centre del debat públic les representacions de les feminitats. Quines representacions afavoreixen els canvis socials en marxa? Quines representacions semblen contribuir a la reproducció dels estereotips de gènere presents en la la tradició visual occidental?
Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.
Amb el 50è aniversari de Drac Màgic ens plantegem l’evolució de la tasca educativa i els reptes per seguir treballant l’audiovisual com a eina especulativa per imaginar i projectar una realitat que encara no existeix: per a què el cinema sigui un espai des d’on qüestionar, intervenir i reconfigurar les narratives per reinventar el món i qui el conformem.
Les reaccions del mercat davant l’onada de mobilitzacions antiracistes que s’estan donant a tot el món han estat moltes i diverses. Una d’elles ens ha cridat especialment l’atenció i per això en parlem a El diari de l’educació.
En un moment en què les ciutats veuen alterat el seu paisatge degut a la davallada dels nivells de contaminació i de la presència de cotxes i persones a l’espai públic, proposem un exercici d’aproximació a imaginaris cinematogràfics que beuen de l’eco-consciència.
Reflexionem sobre aquestes unitats de comunicació aparegudes en els últims anys gràcies a Internet. Ens fan riure, ens permeten expressar les nostres idees i reivindicar el món que volem.
Reflexions sobre l’estatut de veracitat que concedim a les imatges sense gaires qüestionaments, després de visitar alguns casos emblemàtics de la història de la fotografia.
La performance “El violador eres tú” dona visibilitat un imaginari que capgira el discurs sobre les violències sexuals. En parlem a El diari de l’educació.
Tinder, com bona part de les aplicacions de cites, ha començat a publicitar-se. Analitzem què hi ha darrere de la campanya.
Presentem “Imatges per interrogar el món”, el nou blog de l’equip de Construir Mirades a El diari de l’educació.
En el desè aniversari de la commemoració de la Declaració d’Erfurt, vuitanta representants de vint-i-quatre països van assistir al 3r Fòrum KIDS Regio, per revisar els objectius d’aleshores i concretar noves demandes, tot donant com a resultat la Declaració de Weimar.
La càmera fosca gegant ja ha començat a circular per les escoles i instituts, l’alumnat pot entrar a la càmera fosca inflable per observar en primera línia com es forma la imatge.
DRAC MÀGIC FORMA PART DE
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.