Notícies

És l’espòiler l’opi del poble? O bé el secret està en la narrativa?

En aquest article d'El Diari de l'Educació analitzem com els codis hegemònics de la narrativa audiovisual s'han instaurat en les imatges que ens envolten i els reptes que això comporta a l'hora d'abordar la formació en llenguatges audiovisuals.

Dos dels personatges de "La ciénaga" (Lucrecia Martel, 2001) jeuen al llit mentre el temps passa

Educar en cultura visual, apropar coneixements, eines i estratègies a infants i joves per a relacionar-se amb les imatges de forma activa, crítica i resistent suposa reptes constants. I és així perquè vivim immerses en un món visual del qual no en sabem descodificar les normes. Una d’aquestes normes, o codi, tant estès que es fa gairebé difícil d’identificar, és el de l’hegemonia de la narrativa. La major part del que veiem, i sobretot del que té més èxit i difusió, ha de tenir una línia narrativa “clara” que puguem seguir, uns girs de guió inesperats per “enganxar-nos”, una història que ho faci atractiu, i sorpreses que ens facin tenir ganes de continuar. Hem col·locat l’espòiler en un altar de veneració absoluta, com si saber el que et trobaràs impliqués destruir el plaer d’anar-hi.

Al nou article d’El diari de l’Educació analitzem el concepte d’espòiler i el seu paper en les formes contemporànies de relació amb l’audiovisual.

Més notícies

Declaració de Weimar

En el desè aniversari de la commemoració de la Declaració d’Erfurt, vuitanta representants de vint-i-quatre països van assistir al 3r Fòrum KIDS Regio, per revisar els objectius d’aleshores i concretar noves demandes, tot donant com a resultat la Declaració de Weimar.

Aquests vídeos no són només per homes

En aquesta nova entrada al Diari de l’Educació veiem com dialoguen l’anunci del Saló Eròtic de Barcelona amb el videoclip d’Ateo, de C. Tangana i Nathy Peluso en relació amb la construcció de les masculinitats, a qui complauen i a qui molesten.

Construir Mirades