Notícies

Activisme de marca o la publicitat fent la revolució

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

L’anunci ecologista de l’estiu 2021 d’Estrella Damm.

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

A la nova entrada del blog, escrita pel nostre equip de projectes educatius a El Diari de l’Educació, posem en dubte si com a eina del sistema capitalista són el barem per mesurar i contribuir als canvis socials, un fet benintencionat que pot amagar la instrumentalització de discursos emancipadors i crítics.

Més notícies

Educació visual durant 50 anys: l’experiència de Drac Màgic

Amb el 50è aniversari de Drac Màgic ens plantegem l’evolució de la tasca educativa i els reptes per seguir treballant l’audiovisual com a eina especulativa per imaginar i projectar una realitat que encara no existeix: per a què el cinema sigui un espai des d’on qüestionar, intervenir i reconfigurar les narratives per reinventar el món i qui el conformem.

Construir Mirades