Notícies

Activisme de marca o la publicitat fent la revolució

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

L’anunci ecologista de l’estiu 2021 d’Estrella Damm.

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

A la nova entrada del blog, escrita pel nostre equip de projectes educatius a El Diari de l’Educació, posem en dubte si com a eina del sistema capitalista són el barem per mesurar i contribuir als canvis socials, un fet benintencionat que pot amagar la instrumentalització de discursos emancipadors i crítics.

Més notícies

Els cossos femenins a l’escenari: tetes, boom boom i mans

L’última edició del Benidorm Fest ha posat en el centre del debat públic les representacions de les feminitats. Quines representacions afavoreixen els canvis socials en marxa? Quines representacions semblen contribuir a la reproducció dels estereotips de gènere presents en la la tradició visual occidental?

Sexist not sorry

Tinder, com bona part de les aplicacions de cites, ha començat a publicitar-se. Analitzem què hi ha darrere de la campanya.

Aquests vídeos no són només per homes

En aquesta nova entrada al Diari de l’Educació veiem com dialoguen l’anunci del Saló Eròtic de Barcelona amb el videoclip d’Ateo, de C. Tangana i Nathy Peluso en relació amb la construcció de les masculinitats, a qui complauen i a qui molesten.

Construir Mirades