Notícies

Activisme de marca o la publicitat fent la revolució

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

L’anunci ecologista de l’estiu 2021 d’Estrella Damm.

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

A la nova entrada del blog, escrita pel nostre equip de projectes educatius a El Diari de l’Educació, posem en dubte si com a eina del sistema capitalista són el barem per mesurar i contribuir als canvis socials, un fet benintencionat que pot amagar la instrumentalització de discursos emancipadors i crítics.

Més notícies

De les fake news a les imatges fake

Reflexions sobre l’estatut de veracitat que concedim a les imatges sense gaires qüestionaments, després de visitar alguns casos emblemàtics de la història de la fotografia.

Els mons per veure

En un moment en què les ciutats veuen alterat el seu paisatge degut a la davallada dels nivells de contaminació i de la presència de cotxes i persones a l’espai públic, proposem un exercici d’aproximació a imaginaris cinematogràfics que beuen de l’eco-consciència.

Construir Mirades