Notícies

Declaració de Weimar

En el desè aniversari de la commemoració de la Declaració d’Erfurt, vuitanta representants de vint-i-quatre països van assistir al 3r Fòrum KIDS Regio, per revisar els objectius d’aleshores i concretar noves demandes, tot donant com a resultat la Declaració de Weimar.

Per una cultura vital del cinema infantil europeu

En el desè aniversari de la commemoració de la Declaració d’Erfurt, adoptada en el 1r Fòrum organitzat per KIDS Regio el 2009, vuitanta representants de vint-i-quatre països van assistit al 3r Fòrum KIDS Regio, per revisar els objectius d’aleshores i concretar noves demandes, tot donant com a resultat la Declaració de Weimar.

Els i les participants del 3r Fòrum KIDS Regio es dirigeixen amb aquesta declaració als agents polítics locals, nacionals i europeus, a més d’entitats, associacions i institucions connectades amb la indústria cinematogràfica per a que facin tot el possible per recolzar activament el cinema infantil.

Alfred Sesma i Marta Nieto, membres de Drac Màgic, participen en la redacció de la Declaració de Weimar.

 

La Declaració de Weimar proposa:

  1. Ampliar i millorar la recopilació de dades i la investigació

  • Portar a terme investigacions comparables i recaptar dades a totes les àrees del cinema infantil europeu, incloent contingut, audiències, pràctiques educatives, producció i circulació.
  • Fer un mapeig de totes les àrees del cinema infantil europeu i facilitar l’accés a la informació en les webs existents del sector (KIDS Regio/ ECFA).
  • Impulsar la incorporació de la categoria “film infantil” a totes les investigacions rellevants de l’Observatori Audiovisual Europeu.

 

  1. Accentuar les cooperacions, les xarxes i la pressió política

  • Promoure el cinema infantil com a bé d’interès cultural a través d’una xarxa de defensors entre associacions i institucions europees rellevants i designar un representant polític.
  • KIDS Regio i ECFA creen estructures formalitzades i construeixen una aliança estratègica de lideratge per a representar els interessos del cinema infantil a nivell local, nacional i europeu.
  • Projecte 15+: dedicar al menys el 15% del finançament, del temps d’emissió en cinemes, TV i altres plataformes i del currículum de les escoles de cinema a pel·lícules infantils.

 

  1. Enfortir el (co)desenvolupament i la (co)producció

  • Incentivar programes de guió per a pel·lícules infantils que promoguin la diversitat en les narratives per a públic infantil i juvenil.
  • Establir una infraestructura estratègica que enllaci programes de co-desenvolupament amb programes de co-producció i formació, en pro del desenvolupament de pel·lícules infantils europees a nivell trans-nacional.
  • Enfortir els fòrums financers existents per assegurar el desenvolupament, coproducció i finançament continuat de llargmetratges d’imatge real.

 

  1. Reforçar la distribució i el màrqueting

  • Crear una infraestructura, a nivell europeu, que coordini les iniciatives nacionals existents que donen accés al cinema europeu a les escoles i als infants i joves.
  • Proporcionar ajudes per a estratègies de màrqueting en la fase de desenvolupament i incitar l’ús de noves accions experimentals que incloguin als/les productors/es, les distribuïdores i els/les exhibidors/es, amb l’objectiu d’arribar a les audiències més joves.
  • Introduir un màster en màrqueting per a cinema que inclogui seminaris específics sobre films per a públic infantil i juvenil, a més d’afegir un focus específic sobre cinema infantil en les formacions existents.
  • Crear i produir una capçalera publicitària sobre el cinema infantil europeu per a projectar en sales.

 

  1. Millorar l’educació i l’accés

  • Reconèixer l’educació fílmica i mediàtica per a infants com un servei essencial, amb el mateix estatus que qualsevol altra àrea intel·lectual, a introduir en escoles, universitats i formacions.
  • Proporcionar formació per a professionals, incloent a professorat i cineastes, amb l’objectiu de connectar les pel·lícules amb les seves audiències més joves, així com incloure’ls de manera significativa en el procés de creació i avaluació de films.
  • Proclamar el cinema com un espai de descobriment que inclou els festivals com a agents destacats i socis amb qui promoure l’accessibilitat.

 

Treballar seguint aquest pla de prioritats permetrà que el cinema infantil guanyi visibilitat i estatus, amb l’objectiu final d’evidenciar que les pel·lícules per a infants i joves formen part natural de la cultura i la indústria del cinema europeu.

Weimar, 28 de juny de 2019.

Descarrega’t la Declaració de Weimar: CATALÀ | CASTELLANO| ENGLISH

Més notícies

Activisme de marca o la publicitat fent la revolució

Hem observat un fenomen dels darrers temps en els anuncis de la televisió i internet: la finalitat comercial d’algunes campanyes queda diluïda amb la incitació als i les espectadores a canviar el món, posicionar-se a favor de causes que les marques creuen de justícia, o fent servir l’imaginari de l’activisme i la lluita dels moviments socials.

Construir Mirades