Project Description

Sense planeta, no hi ha futur

Programa de curtmetratges al voltant dels ecologismes i la sostenibilitat

Aquesta programació cinematogràfica al voltant dels reptes mediambientals del present té l’objectiu de contribuir a l’educació ecològica i valorar el paper dels relats audiovisuals en la configuració de la idea de futur. L’activitat proposa el visionat de tres peces audiovisuals i la dinamització d’un debat participatiu.

La sessió es pot realitzar en format virtual o presencial.

Eusebio 80

Jesús Martínez i Iván Molina, Espanya, 2017. 9’. VOSE

És l’any 13 d’una nova era, posterior a la tercera guerra mundial. Les grans capitals mundials han quedat en runes, els boscos han desaparegut i l’extinció massiva d’espècies és un fet. Eusebio forma part d’una societat apàtica, manipulada i esclavitzada que viu amb les conseqüències del cambi climàtic. Ciència ficció?

Isle de Jean Charles

Emmanuel Vaughan-Lee, EUA, 2017. 9’. VOSE

Aquest curtmetratge documental ofereix un retrat de la Illa de Jean Charles, una petita illa situada al sud de Luisiana, als Estats Units. El film explora els canvis que han tingut lloc a l’illa a través de dues famílies que viuen a un indret on la pujada del nivell del mar, l’enduriment de les condicions climàtiques i l’erosió de les costes amenacen amb esborrar casa seva dels mapes.

Som pastor

Borja Zausen, Espanya, 2016. 8’. VO

En Miquel té 11 anys i viu a Ses Olleries, a l’illa de Mallorca. “A la ciutat, ni boig”, diu. Té les coses clares: vol ser pagès. Es lleva cada matí i alimenta els animals abans d’anar a l’escola. Estima i respecta la terra. Ha creat l’Associació d’infants pagesos, diu, per “sembrar la terra i passar l’estona, que per això som nens”. Una visió compromesa i transforamdora des del món rural.

Què treballem

  • Identificar els reptes mediambientals i valorar maneres de viure respectuoses amb el planeta Terra.

  • Desenvolupar una visió crítica amb les narratives audiovisuals i els discursos apocalíptics.

  • Introduir aspectes bàsics dels llenguatges audiovisuals i valorar el cinema com un espai per repensar la societat.

Competències bàsiques

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

  • Competència artística i cultural.

  • Competència social i ciutadana.