Project Description

El primer orgull és una revolta

Programa de curtmetratges sobre la diversitat afectiva i sexual

Una programació cinematogràfica orientada a la sensibilització sobre la llibertat i la diversitat afectiva i sexual i a la revisió crítica dels mandats de gènere. L’activitat proposa el visionat de tres peces audiovisuals i la dinamització d’un debat participatiu amb la finalitat de contribuir a la reflexió sobre els reptes de la construcció identitària en les etapes vitals de la infància i l’adolescència, així com a la visibilitat d’experiències LGTBI.

La sessió es pot realitzar en format virtual o presencial.

Sol·liciteu més informació

Odio il rosa
(Odio el rosa)

Margherita Ferri, Italia, 2017, 15’. VOSC

És estiu i la Violante es prepara per a participar en una concurs de breakdance en un càmping de platja. Amb 8 anys, té les idees clares sobre allò que li agrada, els esports i els superherois. I també sobre allò que no li agrada, que són totes aquelles coses que s’associen a la feminitat. “Qui diu que les nenes no són fortes?”, pregunta el seu pare. Silvia i Mauro, els seus pares, acompanyen amb respecte el creixement d’un infant disconforme amb els mandats de gènere.

Gabber Lover
(Amant del gabber”)

Anna Cazenave-Cambet, França, 2016, 13’. VOSC

Laura i Mila tenen tretze anys, són amigues i comparteixen la seva fascinació per ballar un estil de música electrònica que s’anomena “gabber” a la vora del riu que passa pel seu poble. Una tarda que havia de ser igual que les altres, Mila li dirà a la seva amiga que està enamorada.

Darío

Manuel Kinzer & Jorge A. Trujillo, Colombia/Alemania, 2018, 15’. VOSE

Darío és un noi de Barraquilla (Colòmbia) a qui li agrada molt ballar però se n’ha d’amagar de la seva mare, que viu amb la por que ell no sigui “un home de veritat”. Contra els seus desitjos, Darío vol participar amb el seu grup a la rua de carnaval; per a realitzar el seu somni, ha de desobeir als mandats de gènere amb els quals ha estat educat.

Què treballem

  • Comprendre la diversitat sexual i afectiva.

  • Els modes de representació de la diversitat afectiu-sexual.

  • Aspectes bàsics del llenguatge audiovisual.

Competències bàsiques

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

  • Competència artística i cultural.

  • Competència social i ciutadana.

Relacions curriculars

  • Exploració dels possibles significats de les formes i les imatges segons el seu context expressiu, referencial i simbòlic.

  • Valoració de la diversitat de les relacions afectives i sexuals des del respecte, la confiança, la igualtat i la capacitat de decisió, rebutjant els prejudicis i estereotips i les relacions basades en el domini de l’altre.

  • Reconeixement de la diversitat social, cultural, afectiva i d’opcions religioses i laiques que es manifesten en el nostre entorn i manifestació d’actituds de sensibilitat, respecte i empatia envers costums, valors morals, sentiments i formes de vida diferents als propis, tot reconeixent els valors comuns.

  • Determinació dels aspectes formals, estètics, de context i discursius que destaquen en una obra determinada (factors personals, socials, ideològics, simbòlics).