Project Description

Am I?, Florencia Aliberti, 2012.

A les xarxes volem ser lliures, no valentes

Programa de curts a favor d’una vida digital lliure de violències

Una programació cinematogràfica orientada a revisar com són les vivències a l’entorn digital i a identificar-ne les violències masclistes, així com visibilitzar-ne les estratègies de resistència. L’activitat proposa el visionat de tres peces audiovisuals i la dinamització d’un debat participatiu sobre les pràctiques d’autorepresentació, les relacions a les xarxes socials, i valorar les implicacions que comporten.

La sessió es pot realitzar en format virtual o presencial.

Sol·liciteu més informació

Am I?

Florencia Aliberti, Espanya, 2012, 4′, VOSC

Obra de la sèrie [Auto]exposicions, que recupera vídeos casolans de diverses noies i nenes de YouTube per parlar sobre experiències d’exhibició de la intimitat al web. Una tendència que ens porta a mostrar les nostres vides, traspassant el límit entre el públic i el privat, l’interior i l’exterior, en un nou espai on les nostres vivències cobren vida.

Noah

Walter Woodman i Patrick Cederberg, 2013, 10’, VOSC (fragment)

Fragment d’un peça audiovisual realitzada amb software de captura de vídeo per mostrar-nos les derives d’una relació entre Noah i Amy, marcada per comportaments de violència masclista.

Lembra (Recuerda)

Leonardo Martinelli, 2019. 10’, VOSE

La vida diària d’una jove de Rio de Janeiro, Brasil, vista a través de la seva pantalla del mòbil.

Què treballem

  • Identificar les violències masclistes en l’àmbit de la parella jove, vinculades a l’amor romàntic, així com en les representacions de la feminitat.

  • Promoure uns usos crítics i transformadors de les xarxes socials en la seva dimensió personal i col·lectiva, lliures de violències.

  • Introduir aspectes bàsics dels llenguatge audiovisual i valorar el cinema com un espai per repensar les problemàtiques que també afecten la vida digital.

Competències bàsiques

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

  • Competència artística i cultural.

  • Competència social i ciutadana.