Influencers i perspectiva de gènere
Recurs de sensibilització
Itinerari ideat per alumnat de diversos centres de Barcelona que reconeix el potencial de YouTube com a eina feminista de transformació social.
Influencers #1 Dones Empoderades
Sinopsi: YouTube alberga contingut sobre molts homes rellevants en diversos àmbits de la història. On són les dones?
Escola Jesús i Maria (Sant Andreu, Barcelona)
YouTube, Herstory, dones rellevants, història, collage
Influencers #2 ¿Por qué soy feminista?
Sinopsi: La lluita feminista ha aconseguit fer visible el masclisme de la societat, però els micromasclismes encara romanen ocults. Peça per identificar-los i combatre’ls.
Escola Jesús i Maria (Sant Andreu, Barcelona)
Micromasclisme, masclisme, vida quotidiana
Influencers #3 Ment Oberta
Sinopsi: Proposta de recomanacions per fer un vídeo inclusiu amb les diversitats, tant de gènere, culturals com de classe.
Escola Jesús i Maria (Sant Andreu, Barcelona)
Recomanacions, estereotips de gènere, racisme, classisme
Influencers #4 Sexisme a l’aula
Sinopsi: Confrontar el masclisme i l’homofòbia és obligació de tothom, també a dins dels centres educatius.
Escola Jesús i Maria (Sant Andreu, Barcelona)
Masclisme, homofòbia, vida quotidiana, centres educatius
Influencers #5 Tothom té veu
Sinopsi: Si només les YouTubers parlen de feminisme en els seus canals, bona part de la comunitat que consumeix els vídeos no arriba mai a qüestionar-se els privilegis de la masculinitat.
Institut Icària (Poblenou, Barcelona)
Recomanacions, reflexió, YouTubers, masclisme, feminisme
Influencers #6 La societat
Sinopsi: Nois fent tutorials de maquillatge i noies gamers demostrant les seves habilitats al Fornite. Per què ens sobta? Trencament dels estereotips de gènere, també dins de YouTube.
Institut Icària (Poblenou, Barcelona)
Reflexió, tutorials, Youtube, estereotips de gènere, gamers, maquillatge
Influencers #7 La hipocresia de l’Influencer
Sinopsi: Peça que revela la doble cara del fenomen Influencer, que tracta el feminisme als seus vídeos però no és conseqüent amb les seves accions fora de les pantalles.
Institut Icària (Poblenou, Barcelona)
Reflexió, YouTubers, masclisme, feminisme
Influencers #8 El masclisme a YouTube
Sinopsi: Breu anàlisi de YouTube en clau de gènere: des de la segregació de temes als canals, els perfils que consumeixen els vídeos i la reacció discriminatòria de la comunitat digital quan les Influencers pengen continguts.
Institut Icària (Poblenou, Barcelona)
Reflexió, Youtube, estereotips de gènere, masclisme, audiència, Influencers
Influencers #9 Si eres una YouTuber…
Sinopsi: Recomanacions per totes aquelles gamers per afrontar la misogínia i el masclisme a les xarxes socials que pateixen pel sol fet de ser noies.
Institut Escola Trinitat Nova (Barcelona)
Recomanacions, estereotips de gènere, masclisme, audiència, gamers
Aquest programa compta amb el suport del Departament de Treball i la col·laboració de DIGILAB: Media, Strategy and Regulation, de 
