Activitats

Estereotips a la pantalla

Identitats de gènere en la cultura audiovisual

Els mitjans de comunicació representen les identitats de gènere de forma arquetípica, a partir de models d’origen patriarcal. Aquest taller proposa eines d’identificació amb perspectiva feminista per observar la rigidesa d’algunes convencions i reflexionar sobre com superar les imposicions que comporten.

Fotograma de l'anunci de H&M Autumn Season, 2016.
  • Constatar que les representacions dels mitjans de comunicació són una construcció fruit d’una tradició cultural i uns valors concrets.
  • Desenvolupar eines per a una anàlisi crítica dels processos de configuració de la representació de les feminitats i les masculinitats.
  • Aproximar-se a representacions inclusives amb la diversitat i complexitat de les identitats contemporànies.
  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència artística i cultural.
  • Competència social i ciutadana.
  • Establiment de relacions entre els factors personals, socials, plàstics i simbòlics amb els valors estètics i artístics de les representacions de la cultura visual i mediàtica i comunicació oral dels resultats.
  • Reconeixement de les diferències de gènere com un element enriquidor de les relacions interpersonals. Anàlisi dels estereotips i prejudicis al voltant de la identitat de gènere. Identificació i rebuig de la violència de gènere, tot coneixent els mitjans de prevenció i protecció.
  • Reflexió al voltant de les estratègies i el paper de la publicitat i els mitjans de comunicació en la societat.
  • Identificació i interpretació de les imatges i les propostes de l’entorn del disseny i la publicitat, de l’àmbit del vídeo, la fotografia i el multimèdia i també del cinema i de la televisió.

PÚBLICS

3r ESO, 4t ESO, Batx i CF

EIXOS TEMÀTICS

Perspectiva feminista

DURADA

2 hores

PREU

135€ /grup classe

Altres activitats

Construir Mirades