Seminari “Els reptes de l’educació en llenguatges audiovisuals” a Bari

El passat 30 de novembre vam estar a Bari per participar al seminari “Els reptes de l’educació en llenguatges audiovisuals en els temps de les xarxes socials” on es presentaven experiències innovadores de treball a través de mitjans audiovisuals amb infants i joves, dins i fora de les escoles.

Segons la nostra diagnosi, l’educació en cinema  s’enfronta a diversos reptes contemporanis que cal encarar. La naturalització dels discursos hegemònics o l’hiperconsum i la sobreproducció d’imatges plantegen contextos de superàvit de consentiment en què cal no només repensar i problematitzar el lloc dels espectadors i espectadores, sinó cercar pràctiques creatives i reflexives a través del reciclatge, el remutatge i la resignificació d’imatges ja produïdes.

Per això, des de l’equip del Construir Mirades vam voler compartir les nostres experiències en tallers i activitats que utilitzen el found footage o remix audiovisual com a pràctica creativa que permet enfrontar aquests reptes.

Entre d’altres, vam compartir les experiències dels tallers Barcelona a la sala de muntatge i Muntatge audiovisual a 40 mans on a través de l’enginy de la Mashup Table experimentem amb el remuntatge d’imatges preexistents.  Us deixem aquí un exemple dels resultats del re-muntatge fets a partir d’imatges de la ciutat de Barcelona:

El seminari va comptar amb les participacions de l’associació Karpos, d’Atenes, qui va compartir la proposta de tallers per a explicar històries a través del so, i d’altres entitats i associacions italianes que treballen amb el cinema i l’educació.

En conjunt, una experiència molt enriquidora on hem pogut reflexionar conjuntament sobre els reptes de l’educació en llenguatges audiovisuals en l’actualitat.