Ens exposem a la publicitat constantment, però ens hem parat a analitzar quin tipus de discursos genera? Posem sobre la taula d’anàlisi els continguts sexistes i androcènctrics dels anuncis i proposem una dinàmica on inventar models alternatius que reflecteixin la diversitat i afavoreixin una visió positiva dels rols de gènere.

  • Durada: 2 hores
  • Preu: 120€ per grup aula

Què treballem?

  • Prendre consciència dels mecanismes de significació de les imatges per tal de desenvolupar postures crítiques en relació amb els missatges publicitaris.
  • Identificar els principis discriminatoris dels anuncis, basats en el sexisme i els estereotips de gènere.
  • Construir una resposta creativa a partir del disseny d’un espot publicitari que reverteixi els estereotips sexistes.

 

Competències bàsiques:

  •  Competència artística i cultural,
  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència social i ciutadana

Tallers relacionats

Aprenentatges de l’amor

Les relacions afectives en la cultura audiovisual

  • Durada: 2 h
  • Preu: 120€ per grup aula

Estereotips a la pantalla

La identitat de gènere en els mitjans audiovisuals

  • Durada: 2 h
  • Preu: 120 € per grup aula