Les imatges de la feminitat i la masculinitat que difonen els mitjans de comunicació proposen uns models arquetípics que provenen d’una tradició representativa present també en la literatura i les arts visuals. Aquest taller ofereix la possibilitat de descobrir les connexions encadenades, observar el caràcter reduccionista i determinista d’algunes convencions i reflexionar sobre les maneres de superar les imposicions que comporten.

  • Durada: 2 h
  • Preu: 120 € per grup aula

Què treballem?

  • Constatar que les representacions dels mitjans de comunicació són una construcció fruit d’una tradició cultural i uns valors concrets.
  • Desenvolupar eines per a una anàlisi crítica dels processos de configuració de la representació de les dones.
  • Aproximar-se a les representacions alternatives de la feminitat i la masculinitat, inclusives amb la diversitat i complexitat de les identitats contemporànies.

 

Competències bàsiques:

  • Competència artística i cultural
  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència social i ciutadana

 

Tallers relacionats

Reinventar la publicitat

Un taller de coeducació audiovisual

  • Durada: 2 hores
  • Preu: 120€ per grup aula

Màscares i miralls

Desmuntar el selfie

  • Durada: 4 hores
  • Preu: 320€ per grup aula