Ja tenim aquí la programació de pel·lícules per a Secundària! Feu un cop d’ull a les propostes cinematogràfiques programades per al mes de novembre de 2016.

En aquesta nova edició de les sessions cinematogràfiques per a alumnes de Secundària hi trobem la pel·lícula guanyadora del darrer Premi del Públic Jove del Cinema Europeu, Jamais Contente de la directora francesa Emilie Deleuze, la pel·lícula sueca que proposa una visió particular sobre l’anorèxia Mi perfecta hermana de Sanna Lenken, una sessió doble on reflexionar sobre les vivències dels orígens culturals amb Riz Cantonais i I d’Iran de Mia Ma i Sanaz Azari i finalment, un programa de curtmetratges que retraten diferents experiències LGTBI en el cinema, Lliures en la diversitat.

Totes les sessions es realitzen als Cinemes Texas de Barcelona, els dies 21, 22, 23 i 24 de novembre i compten amb la dinamització d’un debat entorn de la pel·lícula per part d’un/a monitor/a de Drac Màgic. A més, s’entrega al professorat un dossier didàctic sobre la pel·lícula on es proposen activitats i temes per facilitar un treball posterior a l’aula.

Cada sessió està recomanada per un cicle educatiu de Secundària i és necessària inscripció prèvia. Tenen una durada de 2h i un preu de 2 € per alumne.

A continuació detallem tota la programació:



Dilluns 21 de novembre de 2016 a les 10:00h

Sessió recomanada per a 1r i 2n d’ESOSessió cinematogràfica 1er Cicle ESO

Jamais contente

(Mai contenta), Emilie Deleuze, França, 2016, 90 minuts

L’Aurora és una noia de tretze anys que mai no està contenta perquè considera que tot li va malament: la seva família no li agrada, l’escola l’avorreix i no vol estudiar. Les seves amigues s’enfaden amb ella, els nois no li fan gaire gràcia i canta en un grup de rock però li fa vergonya actuar davant del públic. Ella creu que es mereix la medalla a l’odi i el mal humor. Però hi ha algunes coses que encara la poden fer somriure.

Què treballem?

  • L’adaptació cinematogràfica d’una obra literària
  • La construcció del punt de vista
  • La representació de l’adolescència i l’experiència femenina en els relats audiovisuals

 



Dimarts 22 de novembre de 2016 a les 10:00h

Sessió recomanada per a ESO, batxillerat i cicles formatiusy-otor-ano-perdices

Lliures en la diversitat: experiències lgtbi al cinema 
Programa de curtmetratges

Mi sexualidad, Holly Molly, Espanya, 2014, 7 minuts

La youtuber Holly Molly parla en aquest vídeo sobre la seva orientació sexual d’una manera especial que pot donar peu a reflexionar.

Y otro año, perdices, Marta Díaz de Lope Díaz Martín. Espanya,  2013. 15 minuts

És l’aniversari de l’àvia, i la Rosa, l’amfitriona, creu tenir-ho tot sota control, però serà capaç de lidiar amb les seves germanes, amb l’absurda obsessió del seu marit per la cobla, i al cap i a la fi amb ella mateixa davant les sorpreses que li depara la seva pròpia família?

Love Wars, Vicente Bonet, Espanya, 2012, 4 minuts

A l’interior de l’Estel de la Mort dos soldats imperials lliuren la seva pròpia batalla. A través de l’univers de “Star Wars”, el curt realitza una crítica, en to humorístic, sobre temes socials d’actualitat, com el moviment 15-M o l’homosexualitat, on els membres de l’Aliança Rebel es converteixen en indignats.

Órbitas, obra col·lectiva, Espanya, 2013, 9 minuts

Una guerra entre dues grans potències està arrasant un planeta. Tots dos bàndols mantenen als seus respectius satèl·lits de comunicació orbitant en els límits de l’atmosfera. Els seus dos tripulants es creuen cada dia a la mateixa hora des de les seves respectives naus, i tota la rivalitat del planeta no és suficient per detenir l’amor que és a punt de sorgir.

El mueble de las fotos, Giovanni Maccelli, Espanya, 2009, 2 minuts:

El moble de les fotografies és l’aparador de la familia del director del curtmetratge. Hi apareix tota la familia, excepte…

En la azotea, Damià Serra Cauchetiez, Espanya, 2015. 11 minuts

A l’estiu, l’Adrià i els seus amics pujen al terrat totes les tardes per veure una noia prenent el sol nua. Una tarda s’adonaran que un d’ells no està interessat en la noia, sinó en un veí que es dutxa despullat al terrat del costat.

Què treballem?

  • Comprendre la diversitat sexual i afectiva
  • La valoració de modes de representació de la diversitat afectivosexual en el cinema lluny dels estereotips.
  • Aspectes bàsics del llenguatge audiovisual i cinematogràfic: de l’enquadrament al punt de vista


Dimecres 23 de novembre de 2016 a les 10:00h
miperfectahermana

Sessió recomanada per a 3r i 4t d’ESO

Mi perfecta hermana

Sanna Lenken, Suècia, 2015, 95 minuts.

Tot i ser germanes, Stella i Katya són del tot diferents. Mentre que Katya, la germana gran, manifesta un grau d’exigència i perfeccionament físic, acadèmic i esportiu altíssim, la petita Stella està més aviat poc preocupada pel seu aspecte i mostra més habilitats socials i sentit de l’humor. Aquesta diferència de caràcters portarà a les dues noies a gestionar un conflicte personal, familiar i social com l’anorèxia de maneres ben diferents.

Què treballem?

  • La construcció del punt de vista cinematogràfic
  • La representació de l’adolescència i l’experiència femenina
  • Els cossos de les noies als mitjans audiovisuals


Dijous 24 de novembre de 2016 a les 10:00h – Sessió doble

Sessió cinematogràfica Batxillerat

Sessió recomanada per a Batxillerat i cicles formatius

I comme Iran

(I d’Iran), Sanaz Azari, Bèlgica, 2014, VOSC, 52 minuts

A una aula de Brussel·les la cineasta aprèn a llegir i escriure el persa, la seva llengua materna. Al fil de les lliçons el professor li transmet les claus de la llengua, porta d’entrada cap a la història i la cultura iraniana.

Riz cantonais

(Arroz cantonés), Mia Mariz-cantonais, Xina-França, 2014, VOSE, 50 minuts

“Jo tinc ulls asiàtics però no parlo ni una paraula de xinès. A la meva àvia li encanta el formatge però no parla francès. Les dues vivim a París. El nostre intèrpret és el meu pare. És per això que surto a conèixer altres immigrants xinesos -gent de parla i cultures diferents. Això m’ha permès donar-li algun sentit al fet de desconèixer la llengua materna del meu pare” (Mia Ma)
Què treballem?

  • El paper de la llengua materna en la construcció de la identitat
  • La vivència dels orígens culturals en un món global
  • De l’assaig fílmic al diari filmat: estratègies per enregistrar allò personal